}

2016/01/11

Musika publizitatean

Egunero iragarki asko ikusten edo entzuten dituzu telebistan, irratian, interneten... Ia-ia guztietan musika anitzak entzun ditzakegu, nahiz eta gehienetan ez gara konturatzen. 

Pentsatu duzue zelan edo zergatik aukeratzen den musika bat eta ez beste bat produktu bat aurkezteko?
Zelan egituratzen dira musika eta irudia iragarki batean? 
Behin pentsatu duzue musika bat iragarki batean agertu izanak zer eragina daukan abesti baten ospean? Alderantzizko kasuren bat ezagutzen duzue?

Sarrera moduan, hurrengo materiala aztertuko dugu: Musika publizitatean Clase de Música 2.0 aterata. MªJesús Caminok egina)

1. Musika iragarkietan

- Spot (iragarkia) grabatu ostean musika aukeratzen eta koordinatzen da baina planifikazioa lehenago egiten du enpresak. Zaindu behar duten atala da.
- Derrigorrez ez da musika erabili behar baina %90an egiten dute. Marka batzuek "isiltasuna" erabiltzen dute arreta deitzeko.


- Publizitate inkesten arabera, marka baten ezagutzaren arrazoietan, %90a musikari esker da.

Musikaren oinarrizko funtzioak

1. Edukia indartzeko. Emozioak edo sentsazioak sentiarazteko eta produktuari lotzeko.
2. Produktua edo mezua gogoarazteko.
3. Iragarkia egituratzeko (une garrantzitsuak markatu, jarraipena eman...)
4. Iragarkiaren publiko egokira errezago edo zuzenago heltzeko, bezeroak "aukeratu"
5. Arreta deitzeko eta interesa piztu


2. Musika motak iragarkietan

1. Originala: Espresuki konposatuta iragarkirako.

Jingle: abesti labur (5-60 segundu) eta itsaskorra, gogoraerraza.



Abestia: Jinglea baino luzeagoa.


Musika orokorra (Instrumentala): produktuarekin identifikatzen da.



Soinu-banda: bigarren planoan dagoen musika, ez dauka hainbeste protagonismorik. Hala ere, oso lotuta dago irudiekin. Pelikulen teknikak erabiltzen dira; izan ere, iragarki batzuk "mini-pelikulak" dira.

2. Maileguzko musika
Aldez aurretik existitzen da. Autore eskubideak ordaindu behar dira, baldin ez badago Creative Commons lizentziapean.

Cover: Moldaketa, beste talde batek egina.


 (Nissan Juke kotxea. Fredrika Stahal, "Tinkle, tinkle little star")

Moldaketa: Abestiaren bertsio bat, musika edota letra aldatuz markaren edo produktuaren mezura egokitzeko.


(ONCE Zozketa. Originala: Rocío Jurado, "Como una ola")
 Originala:


(Volskwagen Golf. John Lennon, "Instant Karma")

Musika orokorra: musika askea (dohainik, autore eskubide barik), "liburutegi" modukoa. Musikak ez dauka loturarik markarekin edo produktuarekin. Iragarkia girotzeko soilik erabiltzen da.

(Jaume Serra kava)

Iragarki baten musika aztertzen


Sakontzeko materialak eta ariketak

Musika klasikoa publizitatean Publizitaterako musikaren negozioa. Irakurtzeko artikulua
Aurkezpena 
Bideoquiz
Nola aztertu iragarki bat
Musika motak publizitatean

No hay comentarios :

Publicar un comentario